Regulaminy i przepisy BHP » regulamin ACS
Regulamin Akademickiego Centrum Sportowego
1. Regulamin ACS dotyczy całego obiektu, w skład którego wchodzą:
• wielodyscyplinarna hala sportowa
• sala do tenisa stołowego z widownią
• sala do ćwiczeń siłowych
• sala do ćwiczeń muzyczno-ruchowych - fitnessu
• zaplecze do odnowy biologicznej
• sala konferencyjna w części hotelowej
• pomieszczenia administracyjne, socjalne, gospodarcze i magazynowe
2. Dysponentem pomieszczeń w Akademickim Centrum Sportowym jest Studium Wychowania Fizycznego i Sportu z wyłączeniem pomieszczeń Administratora obiektu i pracowników obsługi oraz pomieszczenia użyczonego Klubowi Uczelnianemu AZS UJD.
3. Osobą odpowiedzialną za wykorzystanie pomieszczeń ACS jest Dyrektor Studium Wychowania Fizycznego i Sportu.
4. Za prawidłową obsługę techniczną i porządkową pomieszczeń oraz ochronę mienia odpowiedzialny jest Administrator obiektu.
5. Z pomieszczeń w ACS można korzystać w czasie określonym harmonogramem pracy, planem zajęć i terminarzem imprez sportowych na obiekcie.
6. Grupy i osoby indywidualne przebywające w obiekcie muszą dostosować się do zaleceń kierownictwa i obsługi oraz Regulaminów poszczególnych pomieszczeń ACS.
7. Wszystkich przebywających na terenie obiektu obowiązuje:
- przestrzeganie przepisów bhp i p.poż.
- zachowanie porządku i czystości
- zakaz wnoszenia niebezpiecznych przedmiotów, materiałów wybuchowych, wyrobów pirotechnicznych i materiałów grożących pożarem
- bezwzględne dostosowanie się do komunikatów o zagrożeniach a w razie zauważonych niebezpieczeństw powiadomienie odpowiednich służb porządkowo-pracowniczych
- zgłaszanie zaistniałych wypadków i urazów prowadzącym zajęcia lub obsłudze obiektu
- całkowity zakaz palenia papierosów i spożywania napojów alkoholowych oraz stosowania środków odurzających jak również przebywania pod ich wpływem
- posiadanie odpowiedniego stroju i obuwia w trakcie zajęć sportowych
- korzystanie ze sprzętu i urządzeń zgodnie z ich przeznaczeniem
- odpowiednie przemieszczanie i poruszanie się nie zagrażające bezpieczeństwu i nie narażające obiektu na niszczenie.
8. Za uszkodzenia i zniszczenie sprzętu lub urządzeń wyposażenia obiektu uczestnicy zajęć, imprez i zawodów sportowych ponoszą odpowiedzialność materialną.
9. W czasie imprez i zawodów sportowych organizator zobowiązany jest do zapewnienia bezpieczeństwa uczestnikom oraz do przestrzegania Regulaminu ACS.
10. Rzeczy i przedmioty wartościowe uczennicy zajęć w obiekcie mogą przechowywać w recepcji w przeznaczonych do tego zamykanych szafkach.
11. Kierownictwo i obsługa ACS nie bierze odpowiedzialności za rzeczy pozostawione w szatniach.
12. W razie stwierdzenia uchybień w korzystaniu z pomieszczeń kierownictwo ACS może zakazać uczestnikom zajęć lub imprez sportowych przebywania na obiekcie.
13. Osoby naruszające porządek publiczny lub przepisy niniejszego Regulaminu będą usuwane z obiektu niezależnie od ewentualnego skierowania sprawy na drogę postępowania w sprawach o wykroczenia.
14. Kierownictwo i obsługa ACS sprawuje nadzór nad przestrzeganiem niniejszego Regulaminu, wszystkie osoby przebywające na terenie obiektu zobowiązane są do podporządkowania się ich nakazom.
15. W sprawach skarg, wniosków i zażaleń należy zwracać się do Dyrektora Studium Wychowania Fizycznego i Sportu lub Administratora obiektu.